meista's. Diberdayakan oleh Blogger.

Pages

RSS
Container Icon

Surat Kecil Untuk Suamiku


Teruntuk Suamiku… my Iko.. :*

Sayangku..
Bukan maksud amarahku menggelapkan mata hatiku,
Bukan pula gejolak emosiku membutakan sisi imanku,
Cinta, sayang, rindu, dekap dan butuh.,
sungguh jauh mengalahkan semua itu..


Imam teladanku,
Sedetik perasaan benci kalah dengan sejuta rindu di pujamu,
Sedetik perasaan galau kalah dengan sejuta perasaan haus belaimu,
Sedetik perasaan kalut kalah dengan sejuta perasaan nyaman di sisimu,
Sedetik perasaan hampa kalah dengan sejuta perasaan butuh sayangmu,

Duhai Ahli Surgaku,
Aku memang bukan Khadijah, apalagi Aisyah..
Aku memang bukan wanita luar biasa..
Aku memang jauh dari kata sempurna..
Tapi aku pantang menyerah..
Ijinkan aku menjadi wanita sholehahmu..
Engkau lah Pelengkap Jiwa Ragaku..

Maafkan aku yang trkadang nista akan kewajibanku..
Maafkan aku yang terkadang sombong akan kelebihanku..
Maafkan aku yang trkadang khilaf seolah-olah bisa tanpamu..
Maafkan aku Sayang..
Maafkan aku,,
Sungguh aku sujudkan maaf,
padamu sayang..

Sungguh Benar...

Kamu adalah nahkoda bagiku,
Kamu adalah kompas penunjuk arah hidupku..
Kamu adalah pemimpin sholatku,
Kamu adalah titian taqwaku menggapai surga Allah,
Sedangkan..
Aku adalah kain putih yg akan engkau sulam dan bentuk dengan didikmu..
Aku adalah emas berlian yg akan kau sucikan karatnya..
Aku adalah tanggungjawabmu sampai kelak matiku,
Aku adalah penentu jalanmu ke ARSY..

Wahai kekasih hatiku,
Mari kita seberangi luasnya lautan kehidupan ke ujung samudera itu *surga* bersama sama..
Mari kita jalani tantangan hidup yang semakin keras ini bersama sama..
Mari kita selami makna jatuh bangun berumahtangga ini bersama sama..
Mari kita hadapi terpaan hidup yang Allah hadiahkan untuk kita berdua..

Kau adalah aKu,
aKu adaLah Kau..
aku dan kau menjadi kita..

Kita berdua yg telah diikat oleh janji suci dhadapan-Nya,
aku mencintaimu hanya karna Allah wahai suamiku..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar